Vegetarische curry met rijst

29-01-2019

Ik hou van gerechten die je op voorhand kan maken. Als je tijd neemt dan heb je ook meer kans dat je gezonde keuzes maakt. Want wees eerlijk heel veel ongezonde dingen vragen weinig tijd in de keuken.  Dus maak ik graag samen met de kids maaltijden voor tijdens de week. Dit gerecht kan je 2 dagen op voorhand maken dus al handig en de smaak komt er alleen  maar beter van. Dus win win . 

Ik start  altijd met groenten groenten als basis, heel veel groenten die samen een geheel vormen tot een mooi gezond gerecht, hier een vegetarische curry. 

Benodigdheden : ( maaltijdsoep voor 4) 

2 rode ui, 1 kleine bloemkool, 1 aubergine, 3 kleuren paprika, 3 tomaten en deze lijst kan je zeker nog aanvullen , 1 teentje look, 1 brikje kokosmelk, kruiden die je graag eet ( pikant - curry .... ) , 300 ml bouillon van groenten ( ben je geen  vegitarër dan kan je gerust kiezen voor gevogelte bouillon. ) 


Bereidingswijze 

Je stooft de groenten aan in een weinig olie, geniet van alle geuren en je lust dit met de bouillon als de groenten gestoofd zijn. 

Daarna laat je dit sudderen en kan je gerust andere dingen doen in de keuken of in huis. Als de groenten beetgaar zijn dan giet ik de kokosmelk hierbij en breng ik op smaak. Daarna kan je al genieten van dit gerecht of je kan het laten afkoelen en in de koelkast plaatsen om op een later moment te consumeren.


Ik werk dit af met rijst en een leuk weetje. Heb je niet veel tijd, koop dan de zakjes rijst van Uncle bens die je maar 2 minuten in de microgolfoven moet plaatsen ( heb je zelf met kruiden ). Zo bespaar je tijd op de avond of middag dat je dit serveert.

Smakelijk - geniet van deze gezonde vegetarische curry.